donderdag 30 juli 2015

het halterkleedje

Binnenkort vertrekken we op vakantie, dat schreef ik al.
Nadat de dochter en de vriendinnetjes een leuk halterjurkje kregen, wou ik er ook graag nog een voor mezelf maken.

Omdat ik het moeilijk vind om voor mezelf te maken (heel vaak resulteert het in een jurk die veel te weinig wordt gedragen), wilde ik het halterkleedje eerst in een proefversie maken.

Ik kocht een tijdje geleden een coupon stof  in balliere in Waregem.
Achteraf gezien had ik geen idee hoe ik met dit stofje iets leuks kon maken.
De kleuren, zijn ook niet echt mijn kleuren. Een ideaal stofje dus voor een testjurk.

Het jurkje zelf is heel gemakkelijk te maken.
Ik werkte vooral met de overlock. Enkel de afwerking, het omzomen en sierstiksel (om alles mooi op zijn plaats te houden) werden met de tweelingnaald gedaan.

Een aanfoto krijg je nog niet, daarvoor is het wachten op wat extra zonnestralen.
De definitieve versie krijg je binnenkort ook te zien, ze wacht enkel nog om omgezoomd te worden.

Ondertussen heeft de testversie ook al een eindbestemming.
Tijdens het maken vond ik de kleuren heel goed passen voor een vriendin.
Aangezien we samen naar het zuiden trekken zullen de testversie en de definitieve versie van het halterjurkje zeker samen gefotografeerd worden.
Er volgen dus zeker nog zonnige aan-foto's.


Stofje: Balliere in Waregem
Patroon:  http://madamezsazsa.blogspot.be/2012/06/het-halterkleedje.html




Geen opmerkingen:

Een reactie posten