maandag 14 september 2015

Belofte maakt schuld: de lewis hoodie

Al meer dan een jaar beloof ik om voor de kleine Wout iets in elkaar te naaien.
Het uitstel komt er niet omdat ik het niet wil doen, maar zijn allerliefste mama is die prachtmadam die me een aantal jaren geleden liet kennis maken met haar eigen naaimicrobe.
Ze maakte zelf verschillende dingen voor mijn 2 kleine prutsen, nog voor ik begon te naaien.
Met verwondering stond ik steeds weer te kijken.

Nu, na meer dan een jaar, en verschillende keer aangemoedigd worden (hihi) kon ik op Woutje zijn eerste verjaardagsfeest mijn naaisel cadeau geven.
Dat het geen simpele longsleeve mocht zijn dat stond vast. Want dit zijn naaisels die Woutje zijn mama zelf al regelmatig maakt. Dus gingen we op zoek naar een uitdaging. Enkele weken geleden liet 'de mama' al een aantal tips vallen tijdens het doorbladeren van mijn archief aan LMV'S.
Het werd de Lewis hoodie uit LMV. Een prachtexemplaar en ook heel leuk voor kleine kindjes.
Want het is niet altijd evident om iets stoer uit de mouw te schudden voor een kleine man.
Maar deze vind ik alvast erg geslaagd.

Voor de voering koos ik voor een bolletjesstofje die ik een tijdje geleden kocht bij lillestof. 
De blauwe stof is een sweater tricot die ik lang geleden kocht bij de soldeur in Kortrijk. 
Voor de afwerking gebruikte ik kam snaps in een kleur die past bij de bolletjes stof en zorgt voor een leuk accentje bij de pull. 

Tijdens het maken liep het niet altijd van een leien dakje. De knopenrij staat volgens mij aan de verkeerde kant, waardoor ik tijdens het in een steken van de stukken soms wat problemen had en de handleiding niet kon volgen. 
Aan het eindresultaat is dit niet  echt te zien. 
Zelf vind ik het model van de trui eerder breed, zowel aan de mouwen als op de buik. 
Misschien valt het anders uit in een grotere maat, dit is misschien wel eens het proberen waard. 



Hier zie je alvast een kanjer die straalde op zijn eerste verjaardagsfeestje. 



2 opmerkingen:

  1. Die staat hier ook op't lijstje!! En die kleine Wout staat geweldig met die frisse kleuren!! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die staat hier ook op't lijstje!! En die kleine Wout staat geweldig met die frisse kleuren!! Mooi gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen