donderdag 22 maart 2018

Birthday-girl in Judith dress

Onze mini-me wordt steeds groter en groter.
En vandaag vierden we haar 6de verjaardag.
Speciaal voor haar dagje naaide ik de judith dress van Compagnie M.

Ik heb binnenkort een hele uitdaging en in mijn zoektocht naar een passend patroontje kwam ik deze Judith dress tegen.
Ik ben helemaal weg van de blote rug en de manier waarop de plooitjes in de rok vallen.
Op onze vorige naaiavond kwam framalo langs met haar collectie stoffen.
Er werd naarstig gemeten, gekeken en vooral gekocht.

Ik koos voor een heel leuk katoentje met fluo kersjes, het leken mij de ideale kleuren voor dochterlief!
En zo ontstond het idee om met dit stofje een verjaardagsjurk te maken voor mini-me.

Het bovenstukje aan de hals werkte ik af met een paspel, ook tussen het rokje en aan de onderkant van het bovenstukje stak ik een paspel.
Het rokje werd afgewerkt aan de onderkant met diezelfde paspel.

Het weer is niet zo mooi als 6 jaar geleden.
Daarom kozen we er deze ochtend voor om er een t-shirt met lange mouwen onder te steken.
Onze kleine meid heeft deze winter weinig zin in het dragen van broekkousen, ook deze ochtend zag ze het niet zitten, dus waagde ze het al om met blote billetjes naar school te gaan.
Gelukkig vond ik in haar kast nog een paar bijpassende kniekousjes dus nog net paste.

 



 patroon: Judith dress - compagnie M.
stof: fluo kersen katoen - Framalo

Geen opmerkingen:

Een reactie posten