woensdag 30 mei 2018

Girls in maxiskirts & maxidresses

Op een zaterdagmorgen een paar weken geleden, had dochterlief een ingeving.
'Mama, ik wil graag mijn eigen lange rok met ijsjes maken'.
Ze wist natuurlijk dat we nog een mooi ijsjesstofje liggen hadden, die ze zelf koos op het stoffencircus.

Ik nam een kort rokje, die redelijk smal valt en die haar momenteel gegoten zit en ik tekende dit over op de ijsjes stof. Nadien mat ik haar lengte van aan de heup tot aan de enkel en ik verlengde het patroon.
Daarna kon dochterlief aan de slag. Ze spelde de zijnaden en naaide ze zelf dicht tot aan de knieplooi.
Samen met mij verdeelde ze de taille in 4 en namen we ook de maat van de tailleband.
Ook deze verdeelden we samen in 4. Daarna hielp ze met beide delen op elkaar te spelden.
Omdat de tailleboord goed moet rekken, stak ik deze zelf onder de overlock, ipv van haar deze zelf de laten naaien.
Nadien spelde ze de zijnaden onderaan op 1cm in en naaide ze deze vast. De laatste stap was de zoom inleggen.
Dochterlief is heel trots op haar zelfgemaakte rok.
Tussendoor naaide ik ook een lange rok voor mezelf, om mee te doen met de hype koos ik voor dit leuke flamigostofje die ik koos bij Crealief. Ik volgde dezelfde stappen als de rok voor docherlief.

Ik heb nog voldoende flamingostof over en dochterlief stelde voor om hier een lange jurk mee te maken. Dus mama ging opnieuw aan de slag. Ik koos voor de Isadress van From niki with love.
Ideaal voor een zomerse maxidress voor mini-me.
De jurk zit in een wip in elkaar. Ik koos voor blauwe tricot met een structuur in om de halsboord en de armboorden af te werken.
Voor de afwerking aan de zijnaden en de onderkant werkte ik op dezelfde manier als bij de maxi-rokken die ik hierboven beschrijf. 


Maar zowel dochterlief als mama zijn helemaal in de wolken met deze nieuwe aanwinsten.
En ik kan het alleen maar toejuichen dat dochterlief gebeten is door dezelfde passie als haar mama.
Hieronder nog even een fotospam van dochterlief haar ISA dress.
















Moestash is altijd blij met extra volgers erbij.
https://www.bloglovin.com/blogs/moestash-14310249



1 opmerking:

  1. Heel leuk en mooi allemaal! Ik heb ook zo'n verzoek gekregen van mijn dochter. Alsjeblief, mama, een lange rok met flamingo's �� Ik ga er denk ik ook aan moeten beginnen.
    http://dekopspeldekes.blogspot.com/?m=1

    BeantwoordenVerwijderen