woensdag 1 augustus 2018

colourblockdress



Toen Liesbeth van dressme een oproep plaatste om aan de slag te gaan met haar patronen, hoefde ik geen seconde te twijfelen.
Sinds ik haar versie van de colourblockdress zag passeren, wist ik het al, zo ééntje wilde ik heel graag voor mezelf maken.


Op haar pagina beschrijft ze, hoe je aan de slag kan gaan met haar boothals t-shirtpatroon. Stap voor stap legt ze uit hoe je dit patroon omtovert tot een colourblockdress.
Dit is de link naar de werkbeschrijving en het patroon van de boothals t-shirt vind je hier,  in haar dressme shop op etsy.


Ik ging online shoppen bij fabricated.be. 
Oorspronkelijk ging ik voor een andere kleurencombinatie, maar met de hitte van de voorbije weken, kocht ik ook enkele kleuren aan die nieuw voor me zijn, maar die me wel een leuke combinatie leken.

Ik koos voor lichte, eerder pastel kleuren voor mijn eerste versie.
Alle stoffen zijn tricots met dezelfde rekbaarheid.


Het maken van de jurk ging erg vlot. De werkwijze die Liesbeth beschrijft is heel handig om tot een mooi resultaat te komen. Ik maakte de hals iets dieper, waardoor ik de maten van de nek en halsboord iets moest aanpassen. Ik nam 75% van de lengte van de nekboord en halsboord. Achteraf bekeken mocht dit zeker 80 tot 85% geweest zijn, want ik heb toch enkele plooitjes die wat tegentrekken.


De kleurencombinatie is geslaagd, maar ik moet eerlijk toegeven met deze lichte kleuren stap ik wel een stukje uit mijn comfortzone. Ik heb het gevoel dat alles wel erg geaccentueerd wordt, door de lichte kleur, al sluit hij ook wel erg aan.
Ik maakte een maatje 38 en ik vind hem wel erg(misschien wel een beetje te) aansluitend, de volgende keer neem ik ofwel iets meer naadwaarde of misschien moet ik toch maar voor een 40 gaan.


En kon ik je prikkelen om zelf aan de slag te gaan met dit patroon van Dressme?
Het is alvast een aanrader en afhankelijk van de kleurtjes die je gebruikt kan je deze maken zowel voor de zomer als de herfst als de lente.

Patroon: Dress me - bootneck t-shirt 
stof: de soldeur/ wild van stof

4 opmerkingen:

  1. oooh wauw, zo mooi! en die lichte kleuren staan je ook echt goed, zeker in combinatie met je bruin tintje van de zon

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi! En staat je geweldig. Denk wel dat je idd een strak figuur moet hebben voor zo’n type jurk, maar dat heb jij wel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen