zondag 20 januari 2019

De winterjurk die de zomer brengt ...


Ik het het heel graag warm. 
De meeste jurkjes die ik maak zijn eerder licht van stof waardoor ik het nogal snel te koud heb. 
Daarom ging ik op zoek naar een leuk sweaterstofje die kon gebruikt worden voor een jurkje waarin ik het de rest van de winter warm zal hebben. 


Ik vond dit heerlijke stofje bij crealief toen ik daar tijdens de kerstvakantie het kampje 'bbbbrrrr it's 
 cold outside' gaf. 
Het is een warme sweaterstof met een heerlijke bloemenprint. 
Ik had hem eerder al gezien, maar twijfelde of de print niet te druk zou zijn. 
Uiteindelijk liet ik me verleiden en kocht ik 2 meter. 


Ik twijfelde welk patroontje ik zou gebruiken en ging uiteindelijk voor de Caradress van LMV. 
Ik maakte deze eerder in een leuke bloementricot. 
Omdat het over een winterse jurk gaat, voorzag ik de jurk van een hoge col die ik 2 of 3 dubbel kan vouwen. 

Ik maakte deze jurk vorig weekend op naaiweekend samen met mijn maatje. 
Zij vind de print té druk, té schreeuwerig,...
Hierdoor twijfelde ik of het inderdaad niet té was. 
Toen ik mijn nieuwe jurk deze week droeg op school, kreeg ik heel wat complimentjes. 
Mijn vrees verdween...
De foto's werden gemaakt op de markt LOKAAL in Deerlijk, waar ik vrijdag met mijn klas en mijn collega met het 5de leerjaar massaal veel zelfgemaakte soep en croques verkochten.
 

 Het ideale winterjurkje die ons al laat verlangen naar de zomer...
En wat vinden jullie ervan? Geslaagd of toch té veel van het goeie? 


2 opmerkingen: