maandag 27 januari 2020

My own susandress


Meer dan een half jaar geleden bracht Fibremood in hun 3de magazine van het jaar 2019, de susandress uit.
Een zalige hemdjurk die ieders favoriet is.
Ook de mijne, toch duurde het eventjes voor ik in actie schoot.
Ik startte al heel snel met het uittekenen van mijn standaard maat, na het zien van de reeds genaaide susandresskes, merkte ik al snel dat die heel erg ruim viel.
Dus ik nam een maatje kleiner over.
Beide maten bleven tussen het magazine zitten en bleven op de achtergrond op mijn todolijstje.


Ik kocht reeds een stofje waarmee ik heel graag aan de slag wil gaan, maar tijdens de solden bij crealief kon ik een zalige katoensatijn op de kop tikken waar ik al de hele winter weg van was.
Dus kreeg deze mijn voorkeur en op naaiweekend bij Framalo ging ik eindelijk aan de slag om mijn susandress te maken.


Een tweede versie volgt zeker, mits wat aanpassingen aan het patroon.
De maat is goed, behalve de boord en de onderkant van de mouwen vallen veel te wijd voor mij. Ik overlapte de mouwboord nu iets meer, maar hierdoor valt de mouwsplit niet zo goed.
Dit vraagt dus een aanpassing in mijn 2de versie.


Ondanks de mouwen ben ik super tevreden met eindresultaat.
De kleur van de jurk is wel wat bleek voor mij, maar met een kleurrijke korte sweater komt dat helemaal goed.



 

1 opmerking:

  1. Inderdaad, het is bleker dan ik van jou gewend ben, maar met die trui is het echt super supertof!

    BeantwoordenVerwijderen