zaterdag 7 oktober 2017

Met de Aster naar zee

Ik denk dat dit patroon ondertussen kan gebombardeerd worden tot mijn favoriete patroon.
Eigenlijk niet enkel mijn favoriete patroon. Heel wat mensen reageerden reeds op mijn aster waar je hier een foto van ziet.
Ook menig wat andere naaisters, zowel binnen mijn eigen naaikringen als daarbuiten, werd het patroon al veel gemaakt.

Ik denk dat ik zelf momenteel aan versie 4 zit van deze trui, dus werd het tijd om nog eens eentje te posten.
Na een drukke werkweek, mocht ik met mijn soulmate een dagje gaan uitwaaien aan zee voor mijn verjaardag. De ideale gelegenheid om mijn dikste aster uit de kast te halen en enkele verwaaide foto's te maken. Met dank aan de vele kunstwerken in Oostende om de foto's wat extra pit te geven.




















Ik maak voor mezelf maat 38. De golden pineapple versie viel wat kleiner uit, maar dit komt omdat ik mijn stof niet had voorgewassen waardoor hij na de eerste wasbeurt wat kleiner uitviel. Maar gelukkig nog steeds goed draagbaar is.

Ik verleng het patroon 10 cm in de lengte en 10cm aan de mouwen. De mouwen mogen voor mij gerust nog iets langer zijn in een volgende versie.




De halsboorden gebruikte ik zoals beschreven in de uitleg, maar ik las al hier en daar dat het soms beter is 2 keer een korte halsboord te gebruiken. Dit zal ik in de volgende versie ook proberen, want soms heb ik wel het gevoel dat mijn halsboord aan de rug wat openvalt.




















De stof haalde ik in de beer in Harelbeke, die sinds deze zomer een webshop hebben, die stilletjes aan meer uitgebreid wordt. Toch ga ik nog steeds graag eens langs, de hoeveelheid stoffen die daar liggen zijn gigantisch en je wordt steeds met een glimlach geholpen.



 

Patroon: De Aster uit LMV mei-juni 2016
Stof: roze flamingo sweaterstof  uit in de beer

Geen opmerkingen:

Een reactie posten