vrijdag 22 februari 2019

Just another Loradress


Dit patroontje bestaat al enkele jaren en werd hier reeds genaaid. 
Toch bleef het kriebelen het patroontje opnieuw van onder het stof te halen. 
In de soldeur botste ik op een petrolkleurige punta di roma (eerder een jeans tricot) en deze leek me het gepaste stofje voor een loradress. 


Ik heb weinig taille, daarom liet ik de taillenepen in de bovenkant voor wat het was. 
Het onderpand kreeg wel de voorziene neepjes. De rits liet ik eruit omdat die niet nodig is met een rekbaar stofje. 


De tailleverlengde ik met 2 cm omdat deze bij mijn vorige versie te hoog kwam. 
(maar deze kromp ook erg in de was omdat deze niet werd voorgewassen :-( ) 
Toch vraag ik me af of dit wel nodig was. De taille mocht gerust iets hoger zitten. 
Misschien kon ik zo wel wat meer taille creĆ«ren want deze is nu  wel ver zoek. 


De lora blijft een toppatroontje en het is een zalig stofje. 
Misschien moet ik toch eens nadenken over een zomerversie. 


patroon: De Loradress van LMV (september- oktober 2015) 
Stofje:  petrolkleurige punto van de soldeur in Kortrijk 






3 opmerkingen:

  1. Je staat echt goed met dit exemplaar. Ik denk dat de taille verlagen idd niet nodig was maar als je deze veel draagt dan komt dat wel in orde, ik blijf ervan schrikken hoeveel kledingstukken na enkele jaren nog krimpen ondanks voorwassen. Ik merk het vaak ook pas als ik iets nieuw maak en ernaast leg want per wasbeurt valt het wel mee waardoor ik het niet merk

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij staat je geweldig! Eentje voor op mijn lijstje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi! De kleur staat je geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen