maandag 31 juli 2017

selfishsewing strapless dress





Ergens eind juni was het toen ik dit zalige stofje tegen kwam in de veritas.
Ik was er van overtuigd om het stofje te gebruiken voor een kleedje voor minieme.
De vakantie was in aantocht en de vele ideeën begonnen door mijn gedachten te dwalen.

Tot ik voor mijn vertrek op vakantie begon te denken dat ik heel graag een straplessjurk wilde, maar eigenlijk nergens een gevonden had.
Wanneer ik het stofje nader bekeek, kwam ik tot de vaststelling dat de print toch nog net iets te groot was voor minieme.
Toen kwam begon het idee reeds te rijpen om het stofje te verwerken voor mezelf. Tijdens dat rijpingsproces ontstond het idee om de stof te verwerken tot een strapless dress.

Een patroon vond ik niet meer omdat ik al last-minute aan de slag ging. Dus nam ik de laatste harlequin jurk erbij die ik in het begin van de zomervakantie voor mezelf maakte.
Ik ging aan de slag, tekende, knipte, stikte en zo kwam ik mits enkele aanpassingen aan deze strapless dress.
De stof kreeg onderaan jammergenoeg enkele streepjes (haakjes). Vermoedelijk was de punt van mijn naald beschadigd of had ik voor deze stof beter een fijnere naald gebruikt.

Op vakantie kreeg ik de mogelijkheid om deze jurk in een mooie omgeving te laten fotograferen door manlief (ook al doet hij dit niet zo graag ;-) ).
Deze jurk wordt momenteel wel gebombardeerd tot topprojectje, omdat de snit, de stof,... echt iets is die me op het lijf geschreven is. 













stofje: veritas
patroon: zelf getekend

1 opmerking: