vrijdag 6 juli 2018

TIntin short - Iris may patterns

Jullie zagen hem waarschijnlijk al meermaals passeren tijdens de voorbije blogtour en testfase.
Ik behoorde niet tot de testers, maar in juni had ik toch wel een paar keer geluk.
Ik won namelijk onder andere het nieuwe patroontje van Oekeboeleke, of om het met de nieuwe naam te zeggen, Iris May patterns.

Ik was al helemaal fan toen ik de eerste versies zag passeren. De robinjurk, haar vorige patroon. Staat ook nog steeds op mijn to-dolijstje, maar jullie kennen dat wel, te weinig tijd om al die leuke ideeën uit te werken.

Ik won het patroontje en ik beloofde oekeboeleke om snel een mooie versie te delen.
Na het maken van deze, bleek ik nog net voldoende stof over te hebben om de tintin te maken uit deze leuke punta jeans. Een ideaal stofje voor een comfortabel shortje die toch lijkt op een jeansbroekje.


Wat een heerlijk patroon,met ontelbare opties. Van short tot lange broek, met omgevouwen pijpjes onderaan,  rekbare stof of liever katoen?,  een gewone tailleband of eentje met frons, zakjes (eventueel met ruffle), met of zonder boord, ...
Zoals ik al zei, ontelbare opties dus.


Ik koos voor de tricot versie, een short met ruffels aan de zakken
De tutorial is heel vlot te volgen en ook voor beginners een aanrader.
Ik volgde de matentabel, want ondertussen ondervond ik wel dat meten weten is.
Het shortje zit perfect rond haar middel en poep. Ideaal dus.
Ik maakte maat 98 maar ik verlengde tot 116. 

Dochterlief is helemaal in de wolken met haar nieuwe short. Sinds hij van onder de naaimachine rolde, droeg ze hem de hele tijd, totdat hij niet anders kon dan eens in de wasmand te belanden.
De foto's werden gemaakt na een namiddagje speelpleinwerking. De vuile poep en het geschminkte gezicht moeten jullie er dus bijnemen. :-)
Ze kreeg ook al heel wat complimentjes over haar short waarbij deze dan heel trots zegt dat mama hem maakte. 😍.


stof: jeans punta di roma - in de beer ( Harelbeke) 
patroon: tintinshort - Iris may patterns 


1 opmerking: