zaterdag 15 december 2018

My winter Caradress


Eind september ging ik langs bij The Sewing Loft om daar de heerlijke workshop armbreien te volgen. Wat een gezellige avond, goeie ontvangst en vooral het cozy coconknits deken maakte ik zelf met behulp van mijn eigen handen ;-).

Op workshop gaan in een stoffenwinkel en niet snuisteren in de stofjes, dat lukt me niet.
In september zag ik regelmatig mooie bloemenstofjes passeren op de sociale media en die konden me wel bekoren.
Dus in The Sewing Loft koos ik voor een mooie bloementricot op een petrolkleurige achtergrond.
De stof heeft de looks van de King Louie jurkjes met een fijne bloemenprint. 
Het kriebelde om er mee aan de slag te gaan, maar toch was er twijfel, deze mooie bloemenprint vroeg een eenvoudig model zodat de print mooi tot zijn uiting kan komen.


Het vinden van het geknipte patroon leek niet zo evident.
Maar toen ik eind oktober de nieuwe editie van LMV in de bus kreeg, lag het model die ik zou maken plots voor mij.
Ik zwichtte voor de Carajurk, een eenvoudig jurkje met lange mouwen.
Een heel eenvoudig model die precies wel in de smaak valt bij diegene die me zien met het jurkje.


Het jurkje is echt een beginnersstuk, maar eenvoud siert in dit geval.
Op het patroon staan borstnepen getekend, gezien de rekbaarheid van de stof en mijn 'matige' boezem vond ik het niet nodig deze te naaien.
De halsboord werd afgewerkt met een glitterboordstofje ipv beleg.
Wie hier al even meeleest die weet ondertussen dat ik geen fan ben van beleg omdat dit nooit blijft zitten waar het moet zitten.
De mouwboordjes kregen dezelfde kleur boordstof als de halsboord.
Onderdaan werd het jurkje afgewerkt met een tweelingnaald.


Het jurkje is zo eenvoudig te maken, dat ik het aandurfde om mijn beginnersleerlingen deze jurk te maken. Volgende week kunnen we de afgewerkte resultaten bewonderen.
Er zullen opnieuw heel wat pareltjes van onder de machines rollen, daar ben ik zeker van.

Het donkere weer zorgde ervoor dat foto's op zich lieten wachten. 







1 opmerking: