zondag 22 maart 2020

De Rea dress van Bel'Etoile


Toen Isabel een oproep deed om haar nieuwe patroontje te testen, twijfelde ik geen seconde.
Ik ben een grote fan van haar patronen, de meesten rolden hier al meermaals van onder de machine.
Ook nu ben ik er overtuigd dat dit een patroontje is die velen kunnen smaken, want je kan er namelijk alle kanten mee uit en het is bovendien gratis.

Ik had al enkele leuke zomerstofjes bij elkaar gesprokkeld in mijn voorraad, dus ging ik voor de test shoppen in mijn kast. Ik maakte 2 versies, eentje in tricot en eentje in een soepele viscose.


Een V-hals staat me beter dan een ronde hals, dus die keuze was snel gemaakt. Het riempje maakt de jurk af want zo kan je wat extra taille creƫren.
En vooral de jurk is vlot te maken, met een goeie stap voor stap handleiding.
Ook tijdens het testen door bleek het patroon al heel goed in elkaar te zitten.
Mijn eerste versie besloot ik te maken in tricot. Hiervoor nam ik een maatje kleiner dan mijn gewoonlijke maat. En dat blijkt perfect te zijn.
Deze zomerse katoen tricot, heeft een stevige structuur, waardoor het heel mooi zijn vorm behoudt.
Ik vond ze bij de stoffenkoning.
 

De tweede versie deel ik graag later met jullie.

Je kan meer lezen over het jurkje op Isabel haar blogpost.
Die vind je hier en het patroontje is te krijgen via deze link.




2 opmerkingen:

  1. echt een vrolijke versie die van lente doet dromen. Ik verlang al tot ik mijn eigen versie kan dragen, nog enkele graadjes warmer voor het zover is.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat zie ik jouw creaties toch altijd graag...

    BeantwoordenVerwijderen