woensdag 23 mei 2018

Why do birds suddenly appear....Ravenjurk by LMV



Tijdens het maken van deze jurk, kwam deze song spontaan in mijn hoofd dwalen.
Op het stoffencircus voor de winter, kocht ik verschillende stofjes en bij thuiskomst pas, viel het me op dat ik vaak kies voor vogeltjes. 

Deze stof past echt helemaal bij mij. De print met de vogeltjes en de subtiele maar toch felle kleuraccenten in de vogeltjes maken het helemaal af. Ik vond het oker ideaal voor de winter. In november reeds begon ik met het uitteken van het patroon. Ik koos voor de Ravenjurk uit LMV van 05/2016. 

Het stofje is hier ideaal voor. De fijnere structuur van de viscose, vroeg wel wat extra voorzichtigheid bij het naaien, dus haalde ik mijn microtexnaald boven.
Ondanks mijn goeie voornemens om deze jurk af te hebben voor de eindejaarsperiode, belandde deze toch op de stapel met UFO’s (voor wie deze term nog niet kent, dit zijn Unfinished objects). Een van de redenen was, omdat de stof zo licht is. Ik heb het heel vaak koud en hierdoor zou ik deze jurk tijdens koude winterperiode toch niet dragen. Dus er was geen haast bij om hem af te hebben. 

Tijdens de paasvakantie sprong deze UFO me in het oog en ik ging opnieuw aan de slag. De jurk was helemaal af, alleen het inleggen moest nog gebeuren. Maar alweer vloog de jurk richting stapel UFO’s. Vorig weekend nam ik eindelijk de tijd om deze prachtige jurk in te leggen. 

Ik ben er echt heel blij mee. De stof past helemaal bij mijn stijl. De snit is heel vrouwelijk en de mouwtjes zorgen voor iets extra. Het enige wat ik misschien niet meer zou toevoegen aan deze jurk is de doorlopende zak op de buik. Ze maken mij wat onzeker, want ik heb het gevoel dat het deel dat ik liever wegsteek eerder geaccentueerd wordt.


En die song, die blijft telkens opnieuw door mijn hoofd spoken terwijl ik deze blog aan het schrijven ben.
Why do birds suddenly appear ….

Een behulpzame collega trok de foto's op een zonnige namiddag op school. Waar een middagpauze allemaal dienst voor kan doen. Het leverde alvast enkele mooie kiekjes op. 





 

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten