vrijdag 30 augustus 2019

het happy backpack duo




Ergens in de loop van de zomer ging ik op zoek naar het perfecte patroontje voor de peuterboekentasjes voor mijn metekindjes.
Beide starten voor het eerst naar school, dat vraagt natuurlijk om een zelfgemaakt boekentasje.
Mijn plannen, stoffen,... werden deze zomer meermaals bijgestuurd.


Ook toen ik van Carolien de vraag kreeg om een voorbeeld van haar rugzakpatroon te maken , kon ik dan ook niet anders dan juichen en volmondig met veel enthousiasme ja zeggen. De plannen werden opnieuw aangepast en ik vloog erin.


 
Het patroon van de happy backpack bestaat in 2 formaten. Ik ging voor de kleine versie aangezien het hier om boekentasjes voor peuters gaat.
De buitenkant heeft enkele opties zoals een enveloppetasje, een steekvak of liever sober zonder extra's. Maar ook binnenin kan je de tas zelf voorzien van de nodige extra's zoals een elastiek voor een drankfles, een steekvak, een ritvakje,...




















Ik koos voor een voorkant met een extraatje in beide gevallen, de binnenkant hield ik sober en peuterproof en ik koos enkel voor de elastiek voor de drinkfles.


Het rugzakmodel is rechthoekig met afgeronde hoeken en blijft heel goed rechtop staan.
Je kan de bodem voorzien van tassenvoetjes, maar dit liet ik bij deze versies achterwege.
Ook de afwerking aan de binnenkant is eenvoudig en mooi, zonder gedoe met biais om het allemaal wat toonbaar te maken.



Je kan het patroontje vanaf nu kopen via de website van Carolien, zowel in het Nederlands als in het Engels. Je krijgt er een hele goeie stap-voor-stap handleiding bij die je goed op weg helpt, je eigen rugzak te naaien.
Hopelijk heb ik jullie kunnen inspireren om er zelf in te vliegen.
Ik heb alvast erg genoten van het maken van deze 2 unieke kleuterboekentasjes.
En het kriebelt om ook een volwassenversie in elkaar te steken ;-).













 
De stofjes werden uit mijn voorraad gehaald en ik ging op zoek naar leuke bijpassende extra's.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten