zondag 2 augustus 2015

Ideale zomerrok

Reeds in het begin van de grote vakantie ging ik snel aan de slag.
Ik wou een gemakkelijk zomerrokje.
Het moest mooi zijn, maar vooral erg comfortabel en draagbaar zowel voor thuis als om snel even een boodschap te doen.

Tricotrokjes maakte ik al eerder, maar nog nooit voor mezelf.
Minime kreeg er al, ook voor een vriendin maakte ik er al een.

Mijn eerste project die ik 2.5jaar geleden maakte toen ik startte met naaien was een rokje van Mme Zaza. Het model lag me absoluut niet en uiteindelijk volgde er heel wat aanpaswerk.
Gelukkig maakte ik nadien een aangepast patroon zodat ik nu onmiddellijk aan de slag ging.
Aangezien ik een tricot rokje maakte, werkte ik vooral met mijn overlock. Die blijkt deze vakantie mijn echte maatje te zijn om te naaien.
Altijd leuk om op korte termijn een draagbaar en mooi (mag ik dit zeggen over mijn eigen creaties? ) resultaat te hebben.

stofje kocht ik een tijdje geleden bij Ella & Basiel.
Patroon is een aangepast patroon van Mme Zaza.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten