woensdag 13 juni 2018

Lola maxiskirt patternhack


Er staat al eventjes een lange jurk op mijn verlanglijstje.
De Loladress van LMV is een pareltje. Een naaivriendin toonde mij het patroon van deze jurk tijdens de naaiavond waarop Framalo aanwezig was.
Ik was helemaal verliefd en kocht onmiddellijk een stofje die dienst kon doen.



Toch bleef ik twijfelen.
Ik ben niet de slankste en die poep van mij die durft wel eens stokjes in de wielen te steken.
Ik kocht ondertussen ook een mooie viscose met bloemetjes in de beer. In de winkel beeldde ik me al in hoe de rok zou worden.
Maar een goed patroon vinden bleek niet evident.
Toen kwam het idee om de lange rok van de Lola uit te proberen zonder bovenstuk.
Dan kan ik onmiddellijk zien of die lolajurk iets voor mij is.


Wat ben ik blij dat ik deze keuze maakte. Ik ben helemaal in de wolken met deze lange rok.
Het stofje in combinatie met de print en het patroon maakt het erg stijlvol.
Ik droeg hem dan ook met plezier op verschillende (lente)feesten.
Gelukkig werd mijn vermoeden bevestigd en waren heel wat mensen in mijn omgeving even enthousiast als ikzelf.


Na de feestelijke versie, volgde ondertussen ook al een casual versie. Eentje die eerder alledaags is en ook voor mij klas kan gedragen worden.
De casual versie maakte ik met een stofje van crealief. Deze creatieve dame gaat verhuizen en ik ging met plezier nog eens langs om te snuisteren tussen al die leuke hebbedingetjes en kleurrijke stofjes.
Deze watermeloenstof kon mij bekoren en werd al snel omgetoverd in een heerlijke lolarok.


De foto's werden genomen door mijn zus, die een poging deed om mij te doen dansen. De leverde veel plezier op, maar het was wel serieus selecteren tussen de foto's.
Ons decor was het nieuwe terras van mijn tweelingzus.
Waarvoor een familiedagje allemaal niet goed is :-) 



  



1 opmerking: