vrijdag 22 juni 2018

Sansahash Harmania Pattern release


De voorbije weken schreef ik me in om deel te nemen aan enkele testpatronen.
Ook tijdens de Blogtour van Sansahash werd deze vraag gesteld.  
De Harmania van Sansahash is ééntje van mijn testprojectjes. Meer volgt later ;-)
Ik voel me steeds enorm 'trots' dat ik mag deel uitmaken van zo een testers-equipe.
En ik leer steeds wat nieuwe dingen bij, ivm naaien, sociale media,...



De testfase, die vond ik super, hoewel ik erg twijfelde omdat deze in een heel drukke schoolperiode viel.
De Harmania is een heel eenvoudig zomerkleedje met een A-lijnrok.
Je kan verschillende variaties maken op het basispatroon. Je kunt kiezen voor spaghettibandjes, korte mouwen, 3/4 of lange mouwen.
Het is de ideale zomerjurk die heel snel in elkaar zit. Super toch als het jou nog snel invalt dat je graag enkele extra jurkjes wil meenemen op reis.


Ik maakte zowel voor mijn eerste testfase als voor mijn 2de versie een basis A-lijntje met spaghettibandjes.
De eerste versie werd gemaakt uit een stevige tricot die ik kocht bij 'Made by Luka'.
Dochterlief wilde heel graag een matching-outfit met de mama (meer later daar nog over). 


Voor de 2de versie koos ik voor een stofje die nog zomerser oogt. Ik koos voor de frisse french terry  met ijsjesprint van About blue Fabrics. Ik gebruikte deze reeds eerder voor een matching outfit tussen dochterlief en haar papa. Meer info vind je hier. Ik haalde het stofje in één van mijn favoriete stoffenwinkeltjes, de soldeur.


Het patroon valt mooi op maat, volgens de matentabel. Ik koos voor een maat 4, die de best passende was voor onze mini-me. Ik paste de lengte aan naar een 6 jaar. Deze maat is ideaal.

Voor versie 1 gebruikte ik de stof om de bandjes mee te maken.
Voor versie 2 ging ik aan de slag met de bijpassende boordstof die ik nog liggen had. Dit bleek niet de beste keuze, aangezien de boordstof tijdens het naaien (zonder dat ik er aan trok) erg uitrekte. Gelukkig kon ik de bandjes vlot innemen door op de rug een stukje vast te naaien aan de binnenkant.


Dochterlief vindt het alvast niet jammer dat ze de voorbije weken enkele keren testpersoon was. Nu is haar kast opnieuw gevuld met enkele toffe zomerjurkjes. De zotte foto's hieronder bewijzen alvast dat mini-me zich enorm in haar nopjes voelt in haar nieuwe Harmaniajurk.













Stof: Versie 1:polkadot stenzo tricot mintgroen van MadebyLuka
         Versie 2: french terry met ijsjes van About blue Fabrics gekocht in de soldeur
Patroon: Harmania jurk van Sansahash zowel in het Nederlands als in het Engels te koop. Tot maandag 26 juni is er een speciale actieprijs.




1 opmerking: