woensdag 6 juni 2018

Once there was ... Sansahash Summer blog tour 2018


Welkom bij de Sansahash Summer Blog Tour 2018!
Eerst wil ik graag Eva en Vicky bedanken voor de hulp bij het vertalen van mijn blogbericht naar het Engels. 

Welcome to the Sansahash Summer Blog Tour 2018! 
First of all, I would like to thank Eva and Vicky to help me translate this blogpost for me from Dutch to English :).

Een paar maanden geleden werd er een oproep gelanceerd, om deel te nemen aan de Sansahash Summer Blog Tour.
Na mijn goeie voornemens die ik vorige zomer vooropstelde, vond ik dit wel een mooie uitdaging en ik stelde me kandidaat. Ik werd geselecteerd en mocht zelf een patroon uitkiezen. Whoehoe, wat voel ik mij vereerd deel uit te maken van zo een mooie blogtour. 

 A few months ago, Sansahash lanced a call, to participate in the Sansahash Summer Blog Tour.
After my good intentions from last year, I found this an intriguing challenge and submitted my candidacy. I was selected and could choose my own pattern. Whoohoo, I feel honoured to be part of this wonderfull blogtour.




Ik koos de Zahara dress omwille van de mooie armuitsnijdingen en de mooie zwierrok. Al bij het zien van dit patroon, wist ik dat ik zou scoren bij dochterlief. En gelijk heb ik gekregen. 
Ook jullie kunnen misschien binnenkort zelf je patroon uitkiezen op https://sansahash.com. Lees zeker verder en kom te weten wat je hiervoor moet doen.

I ended up choosing the Zahara dress because of the nice shoulder cut-out and the big twirling skirt. From the first time I saw this dress, I knew I would score well with my daughter. And score I did indeed.
You might even pick out your own patterns from https://sansahash.com soon. So, keep reading and find out what you have to do.


 


Het maken verliep vlot. Ik maakte eerst maat 4 voor het lijfje, maar omdat het erg kort kwam besloot ik toch maat 6 te maken. 
Na verschillende keren de once-upon-a-party dress gemaakt te hebben, ging ik al vrij snel verder, zonder veel terug te vallen op de tutorial. Het patroon van de voering, van het voorpand, kwam niet overeen met de uiteindelijk afmetingen van mijn voorpand, waardoor ik hier wat moest aanpassen. 
Het vastnaaien van de rits deed ik in 2 keer in plaats van in één keer zoals beschreven in de tutorial. Ik naaide eerste de rist vast aan mijn achterpand en pas nadien naaide ik de voering vast aan de rits. (Dit is de werkwijze zoals in de jurk once-upon-a-party).
Het rokdeel werkte ik af met een zilveren paspel, waardoor de rok nog mooier openvalt.  


Sewing the dress went very smooth. First I made size 4 for the body, but because of the lenght I decided to make size 6. I created the once-upon-a-party dress several times before, so I could continue quite fast without looking at the tutorial. The lining of the front piece however didn’t quite match the final measurements of the front piece itself, so I had to make some small alterations.
When sewing in the zipper, I did not follow the tutorial, but did it in 2 steps. I first sewed in the zipper on the back piece and only afterwards I sewed it to the lining (as it is done with the once-upon-a-party dress).
I finished the skirt with silver piping, making the skirt fall open even more. 






Voor deze Summer Blog Tour, ging ik op zoek naar een speciaal stofje. Ik zocht een stevige stof, zodat de rok mooi zou vallen, maar het mocht ook dat tikkeltje extra zijn. Want geef nu zelf toe, dit patroontje vraagt toch om een speciaal en feestelijk stofje. 
Op IG zag ik een mooie bomber jas passeren in een stofje die me onmiddellijk in het oog sprong. Het is een geweven wit zilveren stof uit de collectie van Anne Kurris, te koop bij de maakster van de bomber jas, nl. mon depot
Als Belgische deelnemer, vond ik het wel een mooi idee om met een Belgische stof te werken in een wereldwijde blog tour.

I searched for a special fabric, just for this Summer Blog Tour. I wanted something solid to make sure the skirt would fall nice, but still with that little something extra. You have to admit;this pattern asks for special and festive.
On IG I noticed a beautiful bomber jacket in a fabric that immediately drew my eye. A woven with silver fabric from the collection of Anne Kurris, for sale at mondepot, the creator of said bomber jacket.
As a Belgian participator, I was fond of the idea to use a Belgian fabric for this worldwide blog tour. 




Tijdens het nemen van de foto's kreeg ik steeds meer het gevoel dat het bijna leek alsof we dit jaar al een feesteling hebben. Maar niets is minder waar, dochterlief moet nog een jaartje wachten om in de belangstelling te staan. Al genoot ze wel met volle teugen van het maken van de foto's. 

When taking the pictures, I couldn’t help but feel we already had a first communion / spring celebration in the family this year But this is not the case, our little girl will have to wait one more year to be the center of attention. Although she did enjoy the photoshoot to the fullest.




We hadden dan ook het geluk juist een weekendje te vertoeven in de fantasiewereld van de Efteling. Het ideale moment dus om met deze sprookjesjurk enkele leuke kiekjes te kunnen maken. 

We were fortunate enough to be spending a weekend at the fantasy world of The Efteling. The ideal moment to take some fun pictures of a fairy tale dress.


 


Deze Summer Blog Tour, zou geen summer blog Tour zijn als er niks te winnen zou vallen.  Dagelijks mag iedere blogster een patroon weggeven op haar blog en op haar IG. Deze giveaway is wereldwijd. Als winnaar mag je een patroon naar keuze uitkiezen.

This Summer Blog Tour, wouldn’t be a blog tour without something to win. Everyday each blogger can give away one pattern on her blog and IG. This is a worldwide give away and the winner can choose his/her own pattern.

Dit zijn de voorwaarden om te winnen: 
1)  Zorg ervoor dat je iedereen die vandaag deelneemt aan deze blogtour volgt. Dit kan je doen via onderstaande Rafflecopter. 
2) Laat een bericht achter hieronder, min. 4 woorden 

The conditions to win are:
1) Follow all of today’s bloggers of the blog tour (you can do so via below Rafflecopter)
2) Leave a message below, minimum of 4 words


a Rafflecopter giveaway




Maar dit is niet alles. Tijdens deze blogtour kan je ook alle patronen van Sansahash aankopen met 40% korting. 
Er is tevens een release van de Nederlandstalige Imari, die je kan aankopen voor €5.

But that’s not all. During the blog tour all Sansahash patterns can be bought at a discount of 40%. And in addition, the Imari will be launched in Dutch, for the price of 5€.

Ik ben niet de enige die vandaag mijn creatie van Sansahash mag tonen, deze Summer Blog Tour duurt 10 dagen en we zijn pas aan dag 2 aangekomen van deze wereldwijde blogtour. Vandaag kan je ook de creaties van deze dames bewonderen:
1. scrapskeeper
2. stannel
3. blogrevolution

I am not the only one showing their Sansahash creation today. This Summer Blog Tour lasts 2 days, and we are just at day 2. Today you can dream away at the creations of these ladies.
 1. scrapskeeper
2. stannel
3. blogrevolution



Wil je de komende dagen graag nog meer van dit moois bewonderen of meer kans maken om een patroon naar keuze te winnen? Dit zijn de creatievelingen die deze week hun mooie creaties nog tonen. Ga zeker ook eens een kijkje nemen op hun pagina.

Do you want to see all the beautiful creations of Sansahash and have a chance at winning a pattern of choice? These are the creative people that will show their creations the next few days.

Line up Sanshash Summer Blog Tour:

05/06
* yaaritg * mamadammeke * moineau & petit pois* eenmodernsprookje *
06/06
* moestashaandeslag * scrapskeeper * stannel * blogrevolution *
07/06
* molemieke * sewciallyacceptable * ongemerkt * wilwarincoutire*
08/06
* Lielebeesje * frl.love * Flaflinko * c'est Saar * Woohoo by Davina
09/06
* frullemieke * gaafmachine * piepow * pimpyourpattern * sewbel * house of lily * jeanjeany062 *
10/06
* bydagbjort * itssewtricia * mamemimo *
11/06
* theneedleandthebelle * soulfedonthread * beletoile  * chooknduck * hutsepruts




 

31 opmerkingen:

  1. Dat zou inderdaad een super mooi communiekleedje geweest zijn. Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. MErcikes, ik heb alvast al inspiratie voor volgend jaar ;-)

      Verwijderen
  2. Wat een mooie jurk 😍 Staat haar prachtig

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig Valerie. Super mooi met dat zilver

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mercikes! het is inderdaad een heel mooi stofje. Jij bedankt voor de hulp hé.

      Verwijderen
  4. Wow! Prachtig gemaakt... misschien volgend jaar voor vormsel van dochter. Al heeft dochterlief een grote maat...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat moet zeker lukken! het gaat tot een grote maat hoor en het valt zeker niet klein.

      Verwijderen
  5. Supermooi! Een geweldige stof ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wauw wat een prachtige jurk! Heerlijk om haar zo te zien zwieren met deze jurk

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inderdaad ze zwiert er graag mee, bedankt voor de leuke reactie

      Verwijderen
  7. Heel mooi
    Deze jurk is hier inderdaad de communiejurk geworden ��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh is het waar? de combinatie van het patroon met een feestelijke stof, maakt het echt feestwaardig hé.
      Bedankt

      Verwijderen
  8. Supermooi jurkje maakte je, heel erg feestelijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel! het is echt een mooi patroon om er iets feestelijk van te maken.

      Verwijderen
  9. Waaaaauw, prachtig. Mooie stofkeuze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. dank je wel! ik werd ook op slag verliefd op het stofje

      Verwijderen
  10. Inderdaad al het perfecte communiejurkje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtige jurk , knappe prestatie !

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ben helemaal fan en tegen een gratis prachtig patroon zeg ik helemaal geen nee.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig <3
    Die stond hier hoog op mijn lijst als communiejurk, maar onze jongedame wou iets anders ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat ik het volgend jaar nog eens mag proberen ;-)

      Verwijderen